Voor ons kinderdagverblijf in Amsterdam Zuid zoeken wij een assistent leidinggevende voor 36 uur per week.    

Bedrijfsprofiel

KleintjeZuid is gespecialiseerd in het aanbieden van Kinder- en Naschoolse opvang en onderscheidt zich in haar aanpak door de unieke combinatie van professionele kinderopvang en persoonlijke benadering.  KleintjeZuid heeft vestigingen in Amsterdam Zuid. Kenmerkend voor alle locaties is de frisse vormgeving, zonnige uitstraling en huiselijke inrichting.

Bedrijfscultuur:
Bij KleintjeZuid werk je in jong en dynamisch team in een fijne en sfeervolle omgeving. De omgang met de kinderen, de ouders en elkaar is persoonlijk, professioneel en respectvol. Het pedagogisch beleid van KleintjeZuid gaat uit van de vier basiscomponenten: emotionele veiligheid, persoonlijke competentie, sociale competentie en normen en waarden, aangevuld met waarden die volgens KleintjeZuid essentieel zijn.

KleintjeZuid besteedt veel aandacht aan de optimale samenstelling van het team en de individuele ontwikkeling van de pedagogisch medewerkers. We bieden opleidingen en cursussen aan, zorgen voor kans op doorgroeimogelijkheden en organiseren regelmatig leuke activiteiten.

Functieprofiel

Als assistent leidinggevende ondersteun jij de vestigingsmanager bij diverse werkzaamheden zodat de dagelijkse gang van zaken binnen de vestiging op optimale wijze doorgang kan vinden.

De assistent leidinggevende:

  • is het tweede aanspreekpunt naast de vestigingsmanager voor medewerkers en voor ouders/verzorgers;
  • zorgt voor de juiste kwantitatieve bezetting van personeel binnen de vestigingen, maakt hiervoor roosters en zorgt voor vervanging bij ziekte;
  • zorgt voor het verwerken en aanleveren van rapportages betreffende de kind- en personeelsbezetting (aanwezigheidslijsten/ roosters), en voert andere administratieve taken uit;
  • houdt toezicht op en geeft feedback op de uitvoering van de werkzaamheden van de pedagogisch medewerkers van de vestiging;
  • adviseert en ondersteunt de pedagogisch medewerkers bij voorkomende probleemsituaties bij afwezigheid van de vestigingsmanager;
  • draagt eventueel bij aan jaargesprekken die de vestigingsmanager voert met de medewerkers;
  • voert zelfstandig rondleidingen uit;
  • heeft een signalerende, analyserende en rapporterende rol naar de vestigingsmanager met betrekking tot knelpunten in de uitvoering van het beleid en met betrekking tot ontwikkelingen;
  • denkt actief mee over de invulling van en leidt, bij afwezigheid van de vestigingsmanager, de teamvergaderingen;
  • vervangt de vestigingsmanager bij afwezigheid in voorkomende werkzaamheden zoals werkbesprekingen;
  • stemt vakantie en vrije dagen af met de vestigingsmanager.

  
Profiel kandidaat

Je denkt vooruit, bent accuraat, punctueel, servicegericht en je kunt administratieve werkzaamheden snel en adequaat afhandelen. Daarnaast beschik je over leidinggevende capaciteiten en ben je computervaardig. Bovendien ben je flexibel, heb je een sterke persoonlijkheid, coördinerende capaciteiten en beheers je de Nederlandse taal in woord en geschrift. 

Wat bieden wij jou?

  • werken in een jong en dynamisch team
  • werken in een sfeervolle omgeving;
  • persoonlijke benadering op de werkvloer;
  • mogelijkheden tot ontwikkeling;
  • salaris conform de CAO kinderopvang.

Functie-eisen

Je hebt een mbo +  – werk- en denkniveau. Daarnaast beschik je over ruime ervaring in de kinderopvang. Ervaring als assistent leidinggevende is een pré.

Heb je interesse?

Indien je geïnteresseerd bent in deze functie, nodigen wij je uit te reageren. Wij ontvangen graag jouw motivatiebrief met daarbij je curriculum Vitae. Voor meer informatie kun je contact opnemen met KleintjeZuid op 020-2089920.

Contact informatie
KleintjeZuid
IJsbaanpad 9-11
1076 CV Amsterdam
pz@kleintjezuid.nl  t.a.v. Aniek Krom